برگزاری دوره‌های قرآنی تابستانه در اردن
کد خبر: 3606673
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

برگزاری دوره‌های قرآنی تابستانه در اردن

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن از برگزاری دوره‌‌های قرآنی تابستانه در مساجد سراسر این کشور خبر داد.

برگزاری دوره‌های قرآنی تابستانه در اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اردنی الرای، وائل ربیعات، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن با اعلام این خبر گفت: این دوره‌های قرآنی در تمام مساجد کشور از دهم تیر تا هفتم شهریور‌ماه سال جاری(1 جولای تا 29 آگوست) برگزار می‌شود.
ربیعات افزود: این دوره‌ها جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه دانش‌آموزان برگزار می‌شود و هدف اصلی تشویق دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برای روی‌آوردن به حفظ و تجوید کتاب خدا و تقویت ارزش‌های اسلامی است که به میانه‌روی و اعتدال دعوت می‌‌کند.
وی افزود: این دوره‌ها در شخصیت‌پروری دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی برای آن‌ها از ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، تربیتی و تفریحی کمک شایانی می‌کند و در ساخت اجتماع به شکل عام و شخصیت‌سازی جوانان به شکل خاص نقش به‌سزایی دارد.
ربیعات با تشویق خانواده‌های اردنی برای نام‌نویسی فرزندان خود در این دوره‌ها تأکید کرد: وزارت اوقاف، دانش‌آموزان ممتاز در این دوره‌ها را برای شرکت در مسابقات ملی هاشمیه و بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم این کشور و همچنین مشارکت در مسابقات بین‌المللی کشورهای مختلف عربی و اسلامی انتخاب خواهد کرد.
برگزاری این دوره‌ها در مساجد سراسر اردن در چارچوب برنامه‌های وزارت اوقاف به منظور تقویت نقش مسجد در جامعه برگزار می‌شود و مساجد از دانش‌آموزان دختر و پسر برای ثبت‌نام استقبال خواهد کرد.
captcha